loading...

گروه صنعتي فراز تجهيز راويس

توليد كننده انواع محصولات پلي اتيلني ( مخزن ، سپتيك تانك ، چربي گير ، لوله دوجداره ، لوله تك جداره ، منهول و هندهول

بازدید : 198
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گروه صنعتي فراز تجهيز راويس جزء بزرگترين توليدكنندگان منهول پلي اتيلن در سطح كشور مي‌باشد منهول‌هاي توليدي اين شركت در سيستم‌هاي فاضلاب خانگي و صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.با توجه به استفاده روز افزون از محصولات پليمري در صنايع مختلف جهان اين محصول مي‌تواند جايگزين مناسبي براي انواع منهول‌هاي بتني و ساير منهول‌هاي ساخته شده از مصالح بنايي باشد.از مشخصات منهول‌هاي گروه صنعتي فراز تجهيز راويس كه باعث كاربرد وسيع آنها در صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، نيروگاه و خطوط انتقال فاضلاب شهري شده است مي توان به موارد زير اشاره نمود:

وزن سبك

بعلت كمتر بودن چگالي پلي اتيلن در مقايسه با بتن، وزن منهول‌هاي پلي اتيلن در مقايسه با منهول‌هاي بتني بسيار كمتر مي باشد، لذا اين مساله باعث آسان تر و كم هزينه تر شدن عمليات حمل و نقل و نصب مي‌شود. مزيت ديگر وزن پايين منهول‌هاي پلي اتيلن در اين نكته نهفته است كه در زمينهاي باتلاقي و شني كه امكان زيرسازي مناسب براي منهول‌هاي سنگين وجود ندارد و بعلت سستي زمين امكان نشست منهول وجود دارد، اين نوع منهول‌ها از خطر نشست و فرو رفتن در زمين كاملاً مصون مي‌باشند.

انعطاف‌پذيري

منهول‌هاي پلي اتيلن نيروهاي ناشي از زلزله و ديگر نيروها را بعلت قابليت انعطاف‌پذيري به راحتي تحمل مي كند.

مقاومت شيميايي بالا در مقابل خوردگي

طبيعت خنثي پلي اتيلن باعث دوام و مقاومت بالاي منهول‌هاي پلي اتيلن در محيط‌هاي خورنده شيميايي و اسيدي نظير فاضلابها مي‌شود.

زبري كم

ضريب زبري پايين سطح داخلي منهول‌هاي پلي اتيلن، احتمال چسبيدن مواد معلق و گل و لاي به آن را كاهش مي‌دهد وحتي در صورت ته‌نشيني گل و لاي بر روي سطح داخلي آن با اولين جريان شديد آب يا فاضلاب كاملاً شسته و تميز مي‌گردد. كه اين خود باعث ساده تر شدن جريان سيال و افزايش ميزان انتقال سيال مي‌گردد.

سرعت نصب بالا

يكي از مهمترين مزاياي استفاده از منهول‌هاي پلي اتيلن سرعت نصب بالاي آنها مي‌باشد.اين مساله نتيجه پيش‌ساخته بودن و سبك بودن منهول‌هاي پلي اتيلن است كه خوشبختانه در دنياي امروز با وجود محدوديت‌هاي زماني، مكاني و ترافيكي در شهرهاي رو به رشد از اهميت زيادي برخوردار مي‌باشد.

انعطاف‌پذيري در توليد

منهول‌هاي پلي اتيلن در سايزها و شكل‌هاي مختلف و متنوع قابل توليد مي‌باشند.

توانايي توليد براساس استاندارد بين امللي و ملي كشور

با توجه به انعطاف‌پذيري بالا در خط توليد و همچنين حضور متخصصين كارآمد، گروه صنعتي فراز تجهيز راويس قادر به توليد تمامي منهول‌ها طبق استانداردهاي ملي و بين امللي نظير ASTMF1759 مي‌باشد.

استحكام بالا در برابر ضربه

با توجه به انعطاف‌پذيري ذاتي پلي اتيلن و خاصيت ضربه‌پذيري آن، منهول‌هاي ساخته شده از پلي اتيلن از مقاومت بالايي در برابر ضربات وارده در حين حمل و نقل يا پروسه نصب برخوردارند.

طول عمر بالا

بدليل استفاده از پلي اتيلن، اين نوع از منهول‌ها از طول عمر بسيار بالايي ( بيش از۵۰ سال ) برخوردارند.

انواع منهول‌هاي پلي اتيلن

الف – منهول‌هاي گذرمستقيم

اين منهول‌ها براي استفاده در نقاط عطف لوله كه داراي چندين اتصال ورودي و خروجي مي‌باشد طراحي گرديده است. از جمله موارد استفاده از اين منهول‌ها مي‌توان به انشعاب‌گيري و نيز تجميع اتصالات خانگي اشاره نمود. اين نوع از منهول‌ها براي استفاده در لوله‌ها ي با اتصالات ورودي و خروجي تا قطر ۷۰۰ ميليمتر مناسب مي‌باشند. در اين حالت يك لوله ۱۰۰۰يا ۱۲۰۰ ميليمتر در مسير به عنوان آدم رو استفاده مي‌شود. انتهاي منهول‌هاي ساخته شده از پلي اتيلن ساختار جوش‌خورده داشته، بنابراين از نظر آب بندي كاملاً مطمين مي‌باشند. در پاره اي اوقات بر حسب ضرورت مي‌توان براي سايزهاي بالاتر از ۸۰۰ ميليمتر از لوله بزرگتر از ۱۰۰۰ ميليمتر استفاده نمود. لازم به ذكر است اين گونه منهول‌ها با توجه به نوع ساختار و نوع مسير انتقال سيال به دو نوع تقسيم مي‌شود:

  • نوع اول به شكلي است كه لوله ورودي بدون هيچ گونه برشي از ديواره منهول وارد و از سوي ديگر خارج مي‌شود كه در اين حالت پليت كف نقش محل ايستادن فرد بابت بازرسي مسير را دارد.
  • نوع دوم به شكلي است كه لوله ورودي پس از وارد شدن به منهول از ديواره كناري برش خورده وسپس لوله خروجي از ديواره روبروه يا كناري با ارتفاع و زاويه يكسان يا متفاوت خارج مي‌شود كه اين سبك منهول براي توليد منهول‌هاي ريزشي بسيار كارا خواهد بود.

ب – منهول‌هاي جانبي (tangential shaft)

براي سايزهاي بالاتر از ۱۰۰۰ بهترين و اقتصادي ترين راه حل، منهول‌هاي جانبي است. در اين نوع منهول به جاي قراردادن شفتي بزرگتر از قطر لوله در مسير لوله گذاري، لوله اي به قطر ۱۰۰۰ ميليمتر به عنوان آدمرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد بدين نحو كه در كناره لوله هم قطر با مسير لوله گذاري شفت مماس شده و با تعبيه پله و پليت در كف شفت امكان بازديد را مهيا مي سازد. اين روش باعث كم شدن مقدار خاك برداري، سرعت اجراء و سهولت اجراء مي‌شود. به طور نمونه براي لوله ۲۰۰۰ ميليمتر بايستي از شفت بزرگتر از ۲۵۰۰ ميليمتر استفاده نمود كه با جايگزين نمودن آن با منهول پلي اتيلن جانبي (۱۰۰۰ به ۲۰۰۰) مي‌توان به اختلاف وزني در حدود ۱۲ برابر رسيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 44
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 247
  • بازدید کلی : 5427
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه